onsdag den 5. september 2012

Så røg julekagerne...!


Nu er jeg igang med at lave min lejlighed om, til en lejlighed hvor der bor en familie, der bare har fucking styr på det hele... det er ALT fra baby´s tøj og og nye varmeknopper, til skuffer og skabene... Nej hvad jeg ikke fandt i de skabe.
Jeg havde det der " bygge rede gen" en smule under min graviditet, men stadig kun i den overfladiske grad. Det vil sige, jeg gik op i at øve mig i at rydde op, og fik også ryddet ud i nogle ting. Elsempelvis tøjskabet, men det kom nu også helt naturligt, eftersom meget at mit tøj, mærkværdigt nok krympede mere i vask en normalt ved frontpartierne, og bagdelen. Derudover skulle der ryddes ud i vores 3. værelse AKA rodeværelset, der nu skulle fungere som børneværelse. Det tog sin tid, men heldigvis havde jeg en veninde der kom, og satte oprydningen i system for mig. Værelset blev fint med en masse fede indkøb, som jeg vender tilbage til i et andet indlæg.
Udover det, blev der ikke bygget så meget rede.. men nu..NU skal det være. Synes nu, at det er helt uforsvarligt, at der ligger gavepapir og flyder ovenpå køleskabet, og elkniven ovenpå skabet, endnu ikke har fået en plads( fordi hvornår bruger man en elkniv?!?)


Min kæreste fik sig et chok den anden dag, da jeg påpegede, at vi godt nok havde mange ting i lejligheden der ikke havde en fast plads!! Han kom med det samme med  "øhh ja!!"-blikket! Det er åbenbart det han har efterlyst, i al den tid vi har boet sammen. Så nu skulle der ske noget. Jeg gik igang med køkkenskabene.
FUND:3 pk Holiday dip der var blevet for gammel - en æske med super lækkert chokolade der kunne holde sig til sep 2012, ØV - frugtstænger fra min nieces overnatning i julen - og så kom jeg til mine dåser. Havde virkelig ikke regnet med der var noget i dem, men jo.... Der var julekagerne. Utroligt nok, kan sådan noget finskbrød holde længe, udover figurene var blevet til én stor figur, kunne man hverken se, eller lugte de gemt sig så længe!
Da jeg lavede dem, var det sammen med en veninde, og hun vidste ikke jeg var gravid på det tidspunkt, og en af de første mange løgne blev fyret af, når det kom til alkohol... Tænk jeg først smider dem ud nu, hvor jeg har fået min guldklump.. som tiden går!

Det blev kun til det ene skab, så vågnede den bette Blobber. Heldigvis er han så dejlig nem at han sagtens kan sidde i hans TripTrap stol og se på underholdning når mor kokkerere. Aftenens menu stod på Roethlisburger (MUMS)  Cheddar var revet, bøfferne stegt, så skulle igang med de ufattelige mange løg. Overskuds-agtig som jeg er, blev dykkerbrillerne fundet frem så jeg slap for den irreterende svien i øjnerne..  - 15 løg senere,og jeg vender mig om til min søde søn i stolen, hvis øjne IKKE har været dækket af dykkerbriller, og var helt røde og missende..
Hvad mor gør er VIRKELIG ikke altid det rigtige..!   - Men hun gør det så godt hun kan.

Følg min blog på Bloglovin:
www.bloglovin.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar