tirsdag den 18. september 2012

Jeg er nu en slynge-mor, og stolt af det!

Og det er super fedt!

I søndags sprang jeg ud som slyngemor-- uhh hippie hippie.. ja så kald det det  :) :)
Som før skrevet skulle jeg på slyngeworkshop i Århus, og hvilken hyggelig søndag det blev. Vi var 6 tøser der skulle lære teknikkerne af slynge-mesteren Nadia. Hun startede ud med at "love" at hvis vi gjorde hvad hun fortalte og fulgte teknikkerne, ja så ville vi kunne slynge, på de forskellige måder, når vi gik derfra. Derefter tog hun lige en af de meget livagtige 3 kilos dukker og slyngede den om på ryggen!! Det så simpelthen så sejt ud, og jeg var sikker på jeg aldrig ville kunne komme til at gøre kunsten efter. Jeg er en af dem der kan vikle mig selv til kluddermutter i et lagen eller dynebetræk... ville jeg kunne slynge min søn om på ryggen, uden at kyle ham afsted ud af klædet, på vej over skulderen!?!

Nadia aka slyngemesteren, var sindsyg god til at lære fra sig... Og ja efter et par timer stod vi faktisk alle og havde udskiftet dukken med vores egne pragteksemplarer på ryggen:)  Det var super fedt.. Dette udtryk kom fra min søn til at starte med...

Trods dette udtryk sov han som en sten 2 min efter. Det var helt genialt.
Udover denne workshop, har vi også fået video af teknikkerne hvilket er skønt, for sidst på workshoppen kunne jeg ikke kende forskel på højre og venstre.Fandt dog ud af dagen efter, at teknikkerne rent faktisk havde sat sig fast, og trygheden i at vikle min søn på ryggen var der stadig.. FEDT.

Jeg har dog allerede mødt nogle af de fordomme der er omkring slynger. Der var en der spurgte mig om han sov godt om natten, hvortil jeg svarede at det stadig var max tre timer i streg, hvilket i min forstand er meget normalt, men så kom kommentaren " Det er da klart du ikke sover om natten når du hænger på din mor hele tiden!"  ( sagt til min søn selvfølgelig... det er nemmere end at konfrontere moren) Tænk at den kom så kort efter jeg rent faktisk var sprunget ud som slyngemor. Jeg synes det er lidt sjovt, at nogle tror man fratager sig selv nattesøvn ved at vikle sit barn.. det er der jo ingen logik i. Forstår heller ikke de skæve smil der følger med nogelgange når jeg fortæller om enten slynge kursus eller det fødselsforberedelseskursus jeg selv betalte mig fra
"SmertefriFødsel" ( kommer jeg meget mere ind på senere)  Faktisk havde 4 ud af de 6 der var på denne slyngeworkshop også været på SmertefriFødsel-kurset! Det er interessant synes jeg... 
Jeg tager de her kurser for min helt egen skyld og fordi jeg kan se de er meget brugbare for mig. Jeg kan virkelig anbefale det, og kan kun smile når jeg får de kommentarer, for jeg har ikke lyst til at overlade ting til tilfældigheder, jeg selv kan tage kontrol over, og kan jeg finde metoder til mit barn får en dejlig tryg start på livet, der også vil hjælpe ham motorisk og socialt, ja så er det det rigtige for mig... 
Nadia kom med en sjov historie om en organisation, tror jeg det var, der ville forsøge at præsenterer barnevogne i Afrika, hvor kvinderne der havde undret sig: " Så I tager jeres barn, putter det i en kasse, og skubber det VÆK fra jer!?! "  Det er jo ikke fordi jeg er blevet helt slyngefanatisk, for min trold elsker rent fanatisk også hans barnevogn, men jeg ville lige give tanken videre, for den satte sig alligevel fast, da den blev fremlagt..
Tjek lige Nadias side på Facebook. Den hedder Slyngeskolen. Blandt andet kan du tilmelde dig nyhedsbreve og så en masse info om slynger. Siden er ofte opdateret med billeder og gode fif:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar