torsdag den 13. september 2012

Jeg synes om.....

Du behøver ikke engang spise spelt til...

Jeg har nu prøvet mit første webinar...et online foredrag om slynger, ved Nadia fra www.slyngeskolen.dk.

Jeg fandt slyngeskolen på Facebook, da en af mine venner, havde postet et link, med info om dette webinar, med rosende ord omkring det. Jeg tilmeldte mig, og modtog et link,jeg skulle benytte den 11/9 kl 20.00... spændende;)
Jeg "kom ind i" et forum hvor jeg kunne se et billede,af Nadia ved en.mikrofon, og en chat funktion ved siden af, hvor folk skrev " Hej allesammen" og " Godaften" - super hyggeligt. Jeg satte mig klar med headphones og begyndte at amme.. Fik lige kort en uhyggelig tanke om nu alle de kvinder der deltog, samt foredragsholder kunne se mig fumle med de skide ammeindlæg og sidde med min sæns bedste ven fremme.. men mon ikke en eller flere så havde reageret:D
Nadia gik igang.
Hun fortalte hendes gribende historie, om hvordan hendes egen søn fik en uhyggelig start på livet, og hvordan slynger havde været med til at give ham tryghed og nærvær i hans start opvækst. Jeg var helt opslugt og sendte mange tanker til denne fantastiske kvinde, der stod frem med denne historie. Hun fortalte om hvordan slynger eller dimser som hun også benævner dem som, kunne hjælpe med at fremme de sociale og motoriske færdigheder ved barnet. Hun startede ud med at mane fordommene om slynger til jorden. Det er ikke længere kun for speltspisende hippier, og man behøver jo ikke vælge en regnbuefarvet slynge:D  Jeg elsker de regnbuefarvede slynger, synes de er fantastiske og har selv en, men jeg forstår godt hendes sammenligning. Det burde være en meget mere naturlig ting man så i gadebilledet, fordi der er så mange fordele ved det.mindre barnevogne- flere slynger. Tænk så mange ankler der ville være fri for nap, af de skide barnevognshjul i gågaden..

I løbet af dette webinar kunne vi der deltog stille spørgsmål til Nadia. Det var virkelig en god oplevelse, og jeg blev såå meget klogere. Jeg har selv en vikle og en ringslynge, og er begyndt at efterforske i en til min kæreste.Han magter dig ikke de 4,5 m stof der skal vikles rundt, men istedet skal han ha en Mei Tai eller ligende. Jeg vil glæde mig til at se ham slynge vores barn, synes det ser fantastisk ud.
For det ikke skal være løgn blev min kæreste og jeg enige om, at jeg skulle på Nadias Workshop i Århus på søndag " ADVANCED: Mor med frie hænder, nærvær og overskud, hofte og ryg ".  WOW det glæder jeg mig til, og håber min søn ikke bliver alt for træt af mig, når jeg skal vikle ham rundt og rundt, på hofter og ryg.

Kan anbefale jer alle at klikke ind på www. slyngeskolen.dk og selvfølgelig finde hende på Facebook, hvor der er fede billeder og endda videoklip.

Glæder mig til at fortælle jer om min oplevelser med workshoppen, tænk at blogge mens han sidder på ryggen af mig, det bliver fedt. Nu skriver jeg med den ene hånd, mens den anden hjælper ham med at presse de mange prutter ud der står i spænd i hans bette mavse, via massage....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar