torsdag den 6. september 2012

Jeg synes om....

Denne bog har jeg lånt på biblioteket siden jeg var 4 måneder henne, og har først lige afleveret den nu efter utallige fornyelser- nu har jeg købt mit eget eksemplar.
Denne bog synes jeg er sindsyg god, fordi den skildrer det at blive mor fra en ny vinkel. Selve designet er super feminint og tiltalende. Det første billede man møder er en tegning af en sut og en lipgloss I LOVE IT- netop det jeg også søger, og derfor også navnet til denne blog, nemlig at kombinere morrollen med kæreste/veninde rollen. Bogen beskriver vejem fra at møde mr right til man sidder med en baby, og hvordan man så tackler det. Hun skriver rigtig godt og humoristisk- her er et eksempel fra hendes intro:

(...) Er han kæreste potentiale? Så går man for alvor i gang. Er han for høj, for lav, for meget hår eller for lidt - og forhåbentlig uanset hvad, er der intet på ryggen! Go´ stil, ingen stil, mærkelige sko, kiksede venner, hvilket job, er han en "player"?  (...) Til sin egen lettelse bliver man heldigvis ældre og ens tanker bliver en smule mere " normale" -  og man finder ENDELIG " the one".  Man hører kvinder sige: " Da jeg så ham, vidste jeg bare, at det var HAM!" Måske er det snarere, at man ikke længere gider gå op i petitesser, man er mindre overfladisk og har fundet ud af, at alt ikke er perfekt og at det er okay.(...)

Derefter starter alle de gode ideér og fif, men skrevet på en sjovere og anderledes måde end dem vi alligevel får via diverse Libero og Pampers mails, der strømmer ind.. ( Lige et fif i den forbindelse; Opret en mail, du opgiver til alle de babybokse der kan hentes rundt omkring, så kan du få samlet alle mails omkring din graviditet og senere nybagt mor, ét sted)
Hun kommer med fif som: Lækre nemme opskrifter, gode træningsfif under og efter graviditeten,opskrift på en hjemmelavet scrub, som virkelig er lækker...( nedfældet sidst i dette indlæg), alkoholfrie drinks, hvordan vi tackler de mænd, instrukser til lapdance.. ja jo..gode træningsøvelser til at styrke bækkenet.. ja jeg kunne blive ved..


Hvis du er gravid, så køb den du bliver glad for den. Ellers kan du give den i gave til din gravide veninde, det vil helt sikkert være et hit.

Opskrift på scrub:
4 spsk rørsukker
2 spsk olivenlie
½ citron
1/4 revet agurk ( alle dele er selvfølgelig mest lækre at putte på kroppen, hvis de er økologiske)
Citron opløser døde hudceller, agurk er opkvikkende OG opstrammende, olivenolien blødgøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar