søndag den 11. november 2012

Så gik der tid med det...

... Vi fik noget at bruge tiden til  ... I den grad...


Har jeg mon nogle " Followers" som det hedder.. ja, det ved jeg ikke, men jeg vil i hvert fald undskylde, hvis der skulle være nogen der har fulgt min blog. Den sløve padde her, har ikke skrevet i en måned snart.. hvorfor...???


- Overproducering af mælk
- Tigerspring
- En dejlig dreng med rød numse.. AV AV
- En dreng hvis afføringskvote steg med 300% grundet det såkaldte " Tigerspring"
- Mit overskud ikke eksisterende grundet de 400 bleskift, med grøn surprise om dagen, grundet "tigerspringet"
- En mor og far, der ikke har kærestet meget grundet begges inddragen i den mange surprisebleskift, og efterfølgende trang til bad, intetanende realityserier eller computerspil
- Barnedåbsforberedelser
- Madlavning og heraf koordinering til barnedåben
- Skrive vores guldklump op til en integreret vuggestue og børnehave( dette tog laaang tid)
 - Udfylde barselsskema.. Ja, det skulle afleveres indenfor de første 8 uger.. meeeen det er jo heller ikke så meget over deadline.. det SKAl jeg imorgen! 
 - Finde sted, til barndåben
- Finde ud af hvordan folk skal sidde til barnedåben
- På besøg i præsteboligen
- Pynte op, og selvfølgelig lave alle bordkort i HAMA perler.. 
- Mødregruppemøder ( selvom det er hyggeligt)
- De ekstra kilo skal jo også ha lidt opmærksomhed i Fitnesscenteret
- Dåbsdagen, Feeeeeed dag mega dejlig afslappende, med alle de mennesker vi holder af omkring os
- Restituering ovenpå dåbsfesten
- En familiedag hvor der gåes tur med kærlighedsvognen og puster ud ovenpå den store dag
- Hyggetid med hunden, hvis nussen var bragt i minus efter alt det barnedåbshalløj

-Ja.....   NU er det så tid til alle de andre overspringshandlinger, der får mor her til at slappe helt af, og kan kigge på opvask og nullermænd og kvinder i hjørnerne og tænke.. det må vente ...jeg blogger..

Og lige det med Tigerspringet.. det er nu nok ikke alle, der lige ved hvad jeg mener med det...måske gør alle der er mødre, men det er term som bruges, når børn laver mælkeproduktionen om, til det de har brug får, når de er 3 mdr. Dette satte så min mælkeproduktion i vejret, som så gjorde hans afførring gik fra hver 6.dag til minimum 6 gange om dagen.. Hallelujah, hvor blev vi seje til at tolerere lort op til albuerne og fedte med vådservietter imellem vores søns bittesmå buttede tæer, efter han med hvin og glade hyl, satte klør tæer liiige ned i den åbne ble... Jooo det var en hård tid..
Nu har han reguleret mælken, så det hele er mere normalt igen....hvilken fantastisk ammeteknik.. VILDT hvordan det hele hænger sammen, og går naturens gang.

Men det var lige for at få  hul på bylden, nu vil jeg igen forsøge at skrive et par gange om ugen.. followers eller ej :D

Ps:
Må lige gi et super tip jeg fandt i forbindelse med menuen til dåben:
Omeletmuffins:

Til ca 16 muffins forme
10 æg
2 snackpeber
en pakke bacon i tern.
mælk salt og peber

Æg og mælk piskes sammen med salt og peber
Snackpeberne skæres i tern
Baconen steges.

Æggemassen hældes i muffinsformene ca halvdelen af formen dækkes ( kan klart anbefale IKEA´s)  Herefter drysses nogle stykker peber i hver og bacon.
Ind i en forvarmet ovn på 200 g i 20-25min.

MUMS
Jeg frøs dem ned efter de var nedkølet, og tog dem op aftenen før de skulle bruges, og varmede dem ved svag varme på selve dagen... Det var lige et bette husmodertip

Ingen kommentarer:

Send en kommentar